Sweeter Place

みんなとわたしの音楽言語空間

【和訳】Ariana Grande - I Wish Hated You

恋が散ったとき、相手が嫌いなのか好きなのか分からない状況って来ませんか?華々しいアリアナも、私たちみたいに感情たっぷりの恋をしてると思うと親近感が湧きます。彼女の場合、自分の記憶を書き換えても、世間が忘れてくれないのがなお切ないことと思いますが…。

 

アーティスト: Ariana Grande

収録アルバム: Eternal Sunshine

https://youtu.be/T5k2-0yRzKc?si=xS7-gx8JaX5UlElq

 

[Verse 1]

Hung all my clothes in the closet you made

君がこしらえたクローゼットに私の洋服を全部掛ける

Your shoes still in boxes, I send them your way

君の靴はまだ箱の中 そっちに全部送っとくね

Hoping life brings you no new pain

もう君が辛い思いをしないといいな


[Pre-Chorus]

I rearrange my memories

改めて思い出を整理して

I try to rewrite our life

私たちの今までを書き換えようとしてる

 


[Chorus]

But no matter how I try to (Mm)

私がどう足掻こうと関係ない

And no matter how I want to (Mm)

私がどう望もうと関係ない

And no matter how easy things could be if I did

いくらしなかったことを後悔しても関係ない

And no matter how guilty I still feel saying it

いくらまだ引きずってるのが申し訳なくても関係ない

I wish I hated you

いっそ嫌いになれたら

I wish that weren't true

いっそ本当じゃなかったら

Wish there was worse to you

君が上手くいかなきゃよかったのに

I wish you were worse to me

君が私の中の悪ならよかったのに

Yeah, I wish I hated you

いっそ嫌いになれたら

 


[Verse 2]

Our shadows dance in a parallel plane

私たちの影が並行面で舞っている

Just two different endings

ただ二つの異なる結末

You learn to repair

君は埋め合わせることを学んで

And I learn to keep me in one place

私は片一方に留まることを心得た


[Pre-Chorus]

So close (So close) and yet so far (So far)

とても近くて そのうえとても遠い

If only we had known from the start

もし最初からそうだと分かっていたとしたら

 

[Chorus]

But no matter how I try to (Mm)

私がどう足掻こうと関係ない

And no matter how I want to (Mm)

私がどう望もうと関係ない

And no matter how easy things could be if I did

いくらしなかったことを後悔しても関係ない

And no matter how guilty I still feel saying it

いくらまだ引きずってるのが申し訳なくても関係ない

I wish I hated you

いっそ嫌いになれたら

I wish that weren't true

いっそ本当じゃなかったら

Wish there was worse to you

君が上手くいかなきゃよかったのに

I wish you were worse to me

君が私の中の悪ならよかったのに

Yeah, I wish I hated you

いっそ嫌いになれたら