Sweeter Place

みんなとわたしの音楽言語空間

【和訳】Ariana Grande - We Can't Be Friends (Wait For Your Love)

最近のTikTokでは、この曲のMVにてアリアナの片目に施されたメイクを模している動画をたくさん目にします。ここ数年のブランクを経ても第一線にいるアリアナ、凄いです。

 

アーティスト: Ariana Grande

収録アルバム: Eternal Sunshine

https://youtu.be/KNtJGQkC-WI?si=vK3A-RzKuz3e2KHo

 

[Verse 1]

I didn't think you'd understand me

君が私を理解してくれるなんて思いもしなかった

How could you ever even try?

よくもそんな仕打ちをしてくれるね

I don't wanna tiptoe, but I don't wanna hide

誤魔化したくないけど もう隠れていたくない

But I don't wanna feed this monstrous fire

でもこれ以上この恐ろしい炎を大きくしたくないの

Just wanna let this story die

ただこのお話を終わりにしたい

And I'll be alright

もう私なら大丈夫


[Chorus]

We can't be friends

友達にはなれない

But I'd like to just pretend

でも関係は繕っていたいの

You cling to your papers and pens

君は書類やペンにこだわってる

Wait until you like me again

また好きになってもらえるまで待ってるよ

 

[Post-Chorus]

Wait for your love

君の愛を待ってる

My love, I'll wait for your love

愛しい人 あなたの愛を待ってるからね


[Verse 2]

Me and my truth, we sit in silence, mm

私と私の真実が言葉もなく座り込んでいる

Babygirl, it's just me and you

今は私と君 二人だけ

'Cause I don't wanna argue

だって言い争いはしたくない

But I don't wanna bite my tongue, yeah

でも言葉をがつっかえるもいやだし

I think I'd rather die

死んだほうがましって感じ

You got me misunderstood

君は私のことを誤解してるけど

But at least I look this good

まあ少なくとも 私は素敵なまま

 

[Chorus]

We can't be friends

友達にはなれない

But I'd like to just pretend

でも関係は繕っていたいの

You cling to your papers and pens

君は書類やペンにこだわってる

Wait until you like me again

また好きになってもらえるまで待ってるよ

 

[Post-Chorus]

Wait for your love

君の愛を待ってる

My love, I'll wait for your love

愛しい人 君の愛を待ってるから

Wait for your love

君の愛を待ってる

My love, I'll wait for your love

愛しい人 君の愛を待ってるからね

 

[Bridge]

Know that you made me

君のおかげで

I don't like how you paint me

私のことをそう表現するのが気に食わなくなった

Yet I'm still here hanging

まだ未練がましいよね

Not what you made me

君は悪くないよ

It's somethin' like a daydream

なんだか白昼夢にいるみたいで

But I feel so seen in the night

でもそれはただの夢なだけで

So for now, it's only me

そう 今じゃ私ひとり

And maybe that's all I need

多分 これこそ私に必要だったのかな

 

[Chorus]

We can't be friends

友達にはなれない

But I'd like to just pretend

でも関係は繕っていたいの

You cling to your papers and pens

君は書類やペンにこだわってる

Wait until you like me again

また好きになってもらえるまで待ってるよ

 

[Post-Chorus]

Wait for your love

君の愛を待ってる

My love, I'll wait for your love

愛しい人 君の愛を待ってるから

Wait for your love

君の愛を待ってる

My love, I'll wait for your love

愛しい人 君の、愛を待ってるからね

 

[Outro]

I'll wait for your love

君の愛を待ってる

I'll wait for your love

君の愛を待ってる

I'll wait for your love

君の愛を待ってる

I'll wait for your love

君の愛を待ってる

I'll wait for your love

君の愛を待ってる