Sweeter Place

みんなとわたしの音楽言語空間

【和訳】Ariana Grande - Bye

アリアナのアルバムがついにリリースされましたね。yes, and?の解禁から瞬く間に今日が来てしまいました。やはり、アリアナ×赤、新鮮です。この休みのうちに頭をほぐすためにも和訳を進めようかなと思っている所存ですので、しばしお待ちを…。

 

アーティスト: Ariana Grande

収録アルバム: Eternal Sunshine

https://youtu.be/PlaiDnJyabE?si=P94wnAjPrblU9ZhL

 

[Chorus]

Bye-bye

バイバイ

Boy, bye

ボーイ またね

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり

Bye-bye

バイバイ

I'm takin' what's mine, yeah

私自身のおはなし

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり


[Verse 1]

This ain't the first time I've been hostage to these tears 

ずっとこの涙にとらわれてきた

I can't believe I'm finally movin' through my fears

やっと私もそこから乗り越えられたなんて信じられない

At least, I know how hard we tried, both you and me

少なくとも 私たちお互いにしんどい思いをしてた

Didn't we? Didn't we?

そうだよね?そうだよね?


[Pre-Chorus]

So I grab my stuff

私は荷造りをして

Courtney just pulled up in the driveway

コートニーが車を停めて待ってる

It's time

時は来たよ


[Chorus]

Bye-bye

バイバイ

Boy, bye

ボーイ またね

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり

Bye-bye

バイバイ

I'm takin' what's mine, yeah

私自身のおはなし

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり


[Verse 2]

You know? I'm stronger than I think

そうだよね?思っていたより私は強くなった

Usually, I'd join you on the floor

いつもなら君をフロアへと誘ってたよね

But this dance ain't for me

でも自分のためには踊ってなかった

Boy, just turn the music up

ねえ 音楽をかけて

Maybe, someday we'll look back with love

多分 いつか愛おしく思い出話をする日がくるから

Didn't think you'd lose me

君が私を失う日が来るなんて思いもしなかった

Now it's just too late to choose me

ただ 私を選ぶには今じゃ遅すぎただけ

 

[Pre-Chorus]

So I grab my stuff

私は荷造りをして

Courtney just pulled up in the driveway

コートニーが車を停めて待ってる

It's time

時は来たよ

 

 

[Chorus]

Bye-bye

バイバイ

Boy, bye

ボーイ またね

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり

Bye-bye

バイバイ

I'm takin' what's mine, yeah

私自身のおはなし

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり

 

 

[Bridge]

Now it's certainly bittersweet

今となっては確かにほろ苦い

This hook feels too hard to sing

この曲のサビは歌うとつらくなっちゃう

But it's better than repeat

だけど繰り返した方がいい感じ

(Than repeat, than repeat, than repeat)

 

 

[Chorus]

Bye-bye

バイバイ

Boy, bye

ボーイ またね

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり

Bye-bye

バイバイ

I'm takin' what's mine, yeah

私自身のおはなし

Bye-bye

バイバイ

It's over, it's over, oh yeah

もう終わり もう終わり